Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena prędkości rowerzystów na różnych typach infrastruktury rowerowej z wykorzystaniem danych GPS

Tytuł:
Ocena prędkości rowerzystów na różnych typach infrastruktury rowerowej z wykorzystaniem danych GPS
Assessment of speed for various types of bicycle infrastructure based on GPS data
Autorzy:
Kieć, M.
Pogodzińska, S.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/192909.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
rower
prędkość
GPS
Strava
Wavelo
bicycle
speed
Źródło:
Transport Miejski i Regionalny; 2018, 4; 20-24
1732-5153
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule oceniono prędkości chwilowe rowerzystów na wybranych elementach infrastruktury rowerowej w Krakowie, którymi były: drogi rowerowe oddzielone od jezdni, drogi rowerowe zlokalizowane przy jezdni, przejazdy rowerowe. Prędkości rowerzystów zostały oszacowane na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych oraz analizy danych GPS z systemu rowerów miejskich Wavelo oraz danych z portalu Strava. Wyniki badań wskazują na różnice w prędkości chwilowej roweru dla różnych standardów infrastruktury rowerowej i źródła danych. Wykazano dużą zmienność prędkości rowerzystów dla poszczególnych poligonów, która charakteryzuje się dużym odchyleniem standardowym w próbach badawczych. Wartości prędkości uzyskiwane na podstawie danych z portalu Strava są o około 5,5% wyższe od prędkości notowanych w badaniach empirycznych. W przypadku rowerów miejskich prędkość wynosi około 74,5% prędkości obserwowanych w badaniach empirycznych. Wyższą zgodność wyników uzyskano w przypadku porównania prędkości z dwóch źródeł danych GPS. Prędkość rowerzystów korzystających z rowerów miejskich stanowi około 71% prędkości użytkowników portalu Strava. Przedstawione wyniki wskazują na możliwość wykorzystania danych GPS do oceny rzeczywistej prędkości rowerzystów.

The article presents the cyclists’ speed on selected elements of the bicycle infrastructure in Krakow, including: bicycle paths separated from the roadway, bicycle paths in curb, bicycle crossings. Cyclist’s speed has been estimated on the basis of empirical research and GPS data from the bike sharing system Wavelo and Strava application. The results indicate differences in cyclists’ speed for different standards of bicycle infrastructure and data sources. A high variability of cyclists’ speed for measurement sites was recorded. It is characterized by a value of standard deviation in the research samples. Speed obtained from the Strava application is approximately 5.5% higher than the speed recorded in empirical research. In the case of bike sharing system, the speed is around 74.5% of the speed observed in empirical research. Greater consistency of results was obtained when comparing the speed from two GPS data sources. The speed of Wavelo is approximately 71% of the Strava users speed. The presented results indicate the possibility of using GPS data to evaluate the speed of cyclists.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies