Analiza wielkości opisujących ruch rowerowy na podstawie wyników badań zachowań transportowych w miastach niemieckich „Mobilität in Städten” Analysis of the quantities describing bicycle traffic based on the results of transport behavior research in German cities
Modelowanie ruchu w wielu miastach wobec braku
kompleksowych badań ruchu opiera się bardzo często na modelach
o charakterze ogólnym. W niniejszym artykule podjęto próbę pokazania
wpływu na wielkość ruchu rowerowego i jego parametry czynników
urbanistycznych (wielkość miasta wyrażona zarówno liczbą mieszkańców,
jak i powierzchnią miasta, a także gęstość zaludnienia) oraz ekonomicznych
(poziom PKB, wielkość dochodów w gospodarstwie domowym).
Przeanalizowano również wpływ wskaźnika motoryzacji dla
samochodów osobowych na parametry podróży w ruchu rowerowym.
Zbadano ponadto wpływ ukształtowania wysokościowego miasta na
wielkość ruchu rowerowego, bowiem powszechnie uznaje się, że duże
pofałdowanie terenu miasta jest czynnikiem zniechęcającym do wykorzystywania
rowerów w podróżach. Powyższe analizy zostały przeprowadzone
na podstawie wyników badań zachowań komunikacyjnych
w miastach niemieckich „Mobilität in Städten” z roku 2013.
Modeling traffic in many cities in the absence of comprehensive
traffic research is very often based on general models. This
article attempts to show the impact on the size of bicycle traffic and
its parameters of urban factors (such as the size of the city expressed
in both the number of inhabitants and the city surface, as well as
population density) and economic (GDP level, income in the household).
The impact of the motorization index for passenger cars on the
travel parameters in bicycle traffic was also analyzed. In addition, the
influence of the city’s elevation on the volume of bicycle traffic was
examined, because it is widely recognized that the large fold of the
city is a disincentive to using bicycles on trips. The above analyzes
were carried out on the basis of the results of research on traffic behavior
in German cities „Mobility in Cities” (2013).
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00