Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Współczesny stan gotowości pedagogów szkoły początkowej do wykorzystania prozdrowotnych technologii edukacyjnych

Tytuł:
Współczesny stan gotowości pedagogów szkoły początkowej do wykorzystania prozdrowotnych technologii edukacyjnych
Contemporary State of Readiness of First School Pedagogues to Use Pro-Health Education Technologies
Autorzy:
Kotyk, Tetiana
Kierzkowska, Iryna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1927973.pdf
Data publikacji:
2021-06-02
Wydawca:
Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna
Tematy:
wykorzystanie prozdrowotnych technologii edukacyjnych
szkoła początkowa
młodsi uczniowie
the use of health-promoting educational technologies
primary school
younger students
Źródło:
Studia Gdańskie. Wizje i rzeczywistość; 2020, XVII; 267-281
1731-8440
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł jest poświęcony aktualnej problematyce zachowania zdrowia młodszych uczniów, a mianowicie ustaleniu gotowości nauczycieli szkoły początkowej do wykorzystania prozdrowotnych technologii w procesie edukacyjno-wychowawczym. W tym celu zastosowano badanie ankietowe nauczycieli, dokonano analizy i uogólnienia wyników badania eksperymentalnego. Dokładnie opisano odpowiedzi nauczycieli na trzynaście pytań ankiety, ukazano ranking ćwiczeń wykorzystywanych przez nauczycieli w czasie „WF-minutek” na lekcjach w szkole początkowej. Wywnioskowano, iż wykorzystanie prozdrowotnych technologii nie jest zbyt rozpowszechnionym zjawiskiem w praktyce pedagogów szkoły początkowej. Najmniej wykorzystywanymi są aromaterapia, terapia kolorami, akompaniament muzyczny oraz artetechnika. Na podstawie otrzymanych wniosków przewidziano, iż podstawowym warunkiem funkcjonowania prozdrowotnego środowiska edukacyjnego jest wykorzystanie kompleksu komponentów funkcjonalnych, zapewniających całościowość i skuteczność wpływu na świadome zachowanie uczniów.

The article includes the current issues of maintaining the health of younger students, namely determining the readiness of primary school teachers to use pro-health technologies in the educational process. For this purpose, a teacher survey was used, and the results of the experi-mental study were analyzed and generalized. Teachers' answers to thirteen questions of the survey were described in detail, and the ranking of exercises used by teachers during "PE-minutes" during primary school lessons was presented. It was concluded that the use of health-promoting technologies is not a very widespread phenomenon in the practice of primary school tea-chers. The least used are aromatherapy, color therapy, musical accompaniment and art technology. On the basis of the received conclusions, it was predicted that the basic condition for the functioning of a health-promoting educational environment is the use of a complex of functional components, ensuring the integrity and effectiveness of influencing the conscious behavior of students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies