Analiza wybranych charakterystyk parkowania w strefie płatnego parkowania w śródmieściu Bydgoszczy w związku z wdrażaniem ITS Analysis of selected characteristics of paid parking zone in relation to implementation of the ITS in Bydgoszcz city centre
Na terenie Bydgoszczy realizowany jest projekt związany
z przygotowaniem i wdrożeniem Inteligentnych Systemów
Transportowych (ITS). Bydgoski projekt obejmować będzie działania
w czterech obszarach (podsystemach): sterowania ruchem drogowym,
zarządzania transportem publicznym wraz z dynamiczną informacją
przystankową, informacji parkingowej, naprowadzania kierowców
pojazdów na drogi alternatywne. Podsystem w obszarze zarządzania
przestrzenią parkingową ma się przyczynić do poprawy warunków ruchu
na sieci drogowej zlokalizowanej w strefie płatnego parkowania
w śródmiejskiej części miasta, lepszego wykorzystania przestrzeni parkingowej
oraz poprawy dostępności do miejsc postojowych. W związku
z wdrażaniem w ramach projektu ITS segmentu o informacji parkingowej
zrealizowano badania charakterystyk parkowania w wymienionej
strefie płatnego parkowania. Pozyskane dane są niezbędne do budowy
systemu informacji parkingowej, której głównym zadaniem będzie
przekazywanie kierowcom za pomocą elektronicznych tablic informacyjnych
komunikatów o zajętości miejsc postojowych. Celem artykułu
jest wskazanie problemów związanych z poprawną identyfikacją liczby
parkujących pojazdów w obszarze objętym wdrażaniem podsystemu
ITS. Dynamiczna informacja o liczbie aktualnie parkujących pojazdów
na poszczególnych ulicach strefy parkowania jest podstawowym czynnikiem
pozwalającym na odpowiednie informowanie kierowców o poziomie
zajętości miejsc postojowych.
In the years 2012–2015 in Bydgoszcz the project involving
the preparation and implementation of Intelligent Transport
Systems (ITS) is being realized. Bydgoszcz project will include activities
in four areas (segments): traffic control, public transport management
with stops dynamic information, parking information,
guidance vehicles on alternative road. Subsystem in the area of parking
management is to contribute to the improvement of traffic
conditions on the road network located in the paid parking zone in
the central part of the city, better use of parking space and improving
access to parking spaces. Accordingly the implementation of
ITS project, studies of parking characteristics in paid parking zone
have been conducted. This data is necessary to construct a parking
information system, whose main task is to transfer information via
electronic sign boards about available parking spaces. The aim of
this article is to identify problems related to the correct identification
of number of vehicles parked in the area covered with the
implementation of the ITS subsystem. Dynamic information about
number of vehicles parking in particular streets of parking zone is the basic condition enabling to inform drivers about the of occupancy
of parking spaces.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00