Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

On management processes in education Towards international exams – the case of the Meitzav

Tytuł:
On management processes in education Towards international exams – the case of the Meitzav
Autorzy:
Ben Harus, Eli
Davidovitch, Nitza
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1927324.pdf
Data publikacji:
2021-06-08
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
Israel
school
tests
exams
education
Źródło:
International Journal of Pedagogy, Innovation and New Technologies; 2021, 8(1); 51-71
2392-0092
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the current study is to examine the differences in the functioning of school staff and management in the southern district (a peripheral area) and in the central district. This, in light of the Meitzav test (Hebrew acronym for School Efficacy and Growth Measures) administered in junior high schools from 2016-2019. The preparations undertaken by the school management and educational staff for the Meitzav and the resources allocated by the school principal for studying for these tests were examined. The research findings indicate that the significance of the Meitzav tests as perceived by the principal is critical for success on the tests in the core subjects of math, Hebrew, English, and science. The more principals see the Meitzav as an effective measurement tool for them and for the school’s progress, the more they will act to provide reinforcement learning, focus days in the core subject, individual learning, so that the preparation for this test will be optimal. The contribution of the current study is in understanding the pedagogic and organizational school processes that occur at the schools, which are required for the purpose of reaching measurable achievements. Understanding these processes and identifying them is extremely significant for the school principal and for the educational system in general regarding expectations of the school, its goals, and how they are achieved. The research findings might have a practical contribution to school principals and policy makers in the school educational system, while characterizing and examining positive change components in school management.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies