Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelowanie mikroskopowe w kontekście testowania algorytmów z priorytetem dla tramwajów

Tytuł:
Modelowanie mikroskopowe w kontekście testowania algorytmów z priorytetem dla tramwajów
Microscopic modelling in the context of tram priority algorithms testing
Autorzy:
Szustek, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/192730.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
symulacja mikroskopowa
sygnalizacja akomodacyjna
priorytet dla tramwaju
microsimulation
actuated signal timing
tram priority
Źródło:
Transport Miejski i Regionalny; 2016, 7; 24-28
1732-5153
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Pojęcie priorytetu dla tramwajów jest bardzo ogólne, dlatego przy projektowaniu sygnalizacji świetlnych występuje trudność w określeniu optymalnego poziomu tego priorytetu w konkretnych przypadkach. W artykule zaproponowano wykorzystanie modeli mikroskopowych Vissim do rozwiązania tego problemu. Na podstawie doświadczeń z uprzywilejowaniem ruchu tramwajowego w Warszawie zaproponowano procedury testowania, badania efektywności i implementacji algorytmów akomodacyjnych z priorytetem dla tramwajów. W podsumowaniu referatu zawarto rekomendacje odnośnie szerszego wykorzystania modeli mikrosymulacyjnych w procesie projektowania sygnalizacji świetlnych.

The concept of tramway priority has a wide scope, therefore it is difficult to estimate the optimal level of such a priority when considering specific cases. The paper proposes to use Vissim microscopic modelling for this purpose. Procedures for testing, conformation and effectivness analyses in microsimulation where proposed basing on actual experience acquired during tramway prioritetisation in Warsaw. The paper summary contains recommendations concerning a wider scope of applications for microscopic modelling in signal timing designs.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies