Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane wyniki kompleksowych badań ruchu w województwie małopolskim

Tytuł:
Wybrane wyniki kompleksowych badań ruchu w województwie małopolskim
Selected findings of complex traffic researches in the Małopolskie voivodeship
Autorzy:
Dziedzic, T.
Szarata, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/192708.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
kompleksowe badania ruchu
zachowania komunikacyjne
badania preferencji w podróżach
complex traffic research
transport behaviors
research on transport preferences
Źródło:
Transport Miejski i Regionalny; 2014, 1; 30-34
1732-5153
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Politechnika Krakowska jako lider konsorcjum naukowo- -badawczego realizowała pracę badawczą pt. „Opracowanie metodyki tworzenia planu transportu publicznego dla województwa małopolskiego”. Celem opracowania było stworzenie dokumentu Planu Transportu Publicznego dla województwa. Zasadniczym etapem prowadzonych prac badawczych była budowa modelu symulacyjnego całego obszaru, w którym testowane będą różne scenariusze rozwoju systemu transportowego w województwie. Do budowy transporotowego modelu symulacyjnego niezbędny jest dostęp do bazy danych związanej z zachowaniami transportowymi mieszkańców. Artykuł przedstawia wybrane wyniki wywiadów przeprowadzonych w gospodarstwach domowych w województwie małopolskim. Uzyskane wyniki badań stanowią cenną informację o zachowaniach komunikacyjnych mieszkańców, ich przyzwyczajeniach i przyczynach podejmowanych decyzji oraz pozwolą na opracowanie oczekiwanych standardów obsługi pasażerskiej. Zebrane informacje będą również wykorzystane do opracowania dokumentu planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla województwa. W artykule omówiono metodykę przeprowadzenia badań, liczebność próby, scharakteryzowano formularz ankietowy oraz przedstawiono wybrane wyniki badań. Przedstawione wyniki charakteryzują badaną populację pod względem wieku (uwzględniając rozmieszczenie geograficzne wydzielonych grup wiekowych), poziomu ruchliwości niepieszej (również w powiązaniu z podstawowym zajęciem badanej osoby), średniego czasu trwania podróży w zależności od wykorzystanego środka transportu lub motywacji podróży, udziału poszczególnych grup motywacyjnych w podróżach, podziału zadań przewozowych oraz oceny stopnia satysfakcji z odbytej podróży. Niniejszy artykuł ma charakter publikacji syntetyzującej uzyskane wyniki badań.

The Cracow University of Technology as a leader of science research consortium has been running the study: Elaboration of the methodology of public transport plan for the Małopolskie voivodeship. The goal of the study was to create the Public Transport Plan for the voivodeship. The basic phase of the research work was construction of the simulation modeling of the area where different scenarios of transport system development in the voivodeship would be tested. The condition of creation of simulation modeling is an access to data basis of inhabitants’ transport behavior. The paper presents selected findings of interviews in the households of the Małopolskie voivodeship. The findings are valuable information concerning inhabitants’ transport behaviors, their habits and factors influencing their decisions and will contribute to elaborate expected passenger services’ standards. They will also contribute for the study of sustainable development plan of public transport in the voivodeship. In the paper the research methodology and sample size, questionnaire form and selected findings have been presented. The results describe tested population as far as the age (with geographical references by the selected age groups), level of non-pedestrian mobility (also with reference to the basic profession of the research participants), average journey’s duration depending on the transport mean or motivation, participation of selected groups in journeys, modal split and evaluation of passenger’s satisfaction. The paper is a publication synthesizing findings of the research.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies