Systemy „szybkiego autobusu”, „metrobusu”, czyli systemy
Bus Rapid Transit (BRT), są nadal mało znane w Polsce, mimo iż
na świecie odnoszą sukcesy. Jest to o tyle niezrozumiałe, że prowadzone
analizy (m.in. w Płocku, Poznaniu) dają obiecujące wyniki. Autorzy artykułu
przedstawiają specyficzne podejście do modelowania i planowania
systemu BRT na podstawie wymienionych przykładów. Próbują rozwiać
wątpliwości związanie z sposobem odwzorowania systemu BRT w modelu
popytu i podaży. W artykule starają się wyjaśnić przyczynę wysokich
wskaźników analizy ekonomicznej uzyskiwanych przez planowane
systemy BRT. Swoje rozważania ilustrują przykładami funkcjonujących
systemów BRT na całym świecie.
Bus Rapid Transit (BRT) systems are still poorly recognized
in Poland, although successful in the world. It is incomprehensible specially in the referrence to the conducted analysis (e.g.
in Płock, Poznań) which give promising results. Authors present
a specific approach to modelling and planning the BRT system on
the basis of listed examples. Implementations and methods of projection
of the BRT system in the model of supply and demand have
been presented. Authors attempt to explain reasons of high rates of
economic analysis results generated by the planned BRT systems.
Deliberations are illustrated with examples of operating BRT systems
in the world.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00