The author shows the connection between the language and style of the press and the social conditions of its functioning and the typological features of the edition.The article offers the methodology of sociolinguistic analysis of newspaper with respect to its orientation towards its audience.The typological features of the language modelof the edition are found in headings, titles and the body of the text. The stylistic unity of the heading, the tytle and the text contains the semantic code of the edition and marksthe level of the joumalists' professionalism.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00