Informowanie pasażerów o wolnych miejscach w pojazdach miejskiego transportu zbiorowego z wykorzystaniem automatycznych systemów zliczania pasażerów Informing passengers about vacancies in urban public transport vehicles with the use of automatic passenger counting systems
Artykuł stanowi podsumowanie prowadzonych pod koniec
2018 roku badań będących kontynuacją pomiarów weryfikujących
poprawność zbieranych danych przez automatyczny system zliczania
pasażerów, wykorzystywany przez MPK SA w Krakowie. Dodatkowo
artykuł stanowi wstęp do rozważań na temat projektu aplikacji dla
pasażerów prezentującej aktualną lub prognozowaną liczbę pasażerów
w każdym pojeździe miejskiego transportu zbiorowego. Artykuł został
podzielony na trzy części. W pierwszej zaprezentowano wyniki wcześniejszych
badań oraz aktualnego stanu wiedzy na temat automatycznych
systemów zliczania pasażerów. Przypomniano w niej najważniejsze
wyniki prowadzonych wcześniej analiz, w tym niskiej zgodności pomiarów
dla autobusów przegubowych. Druga część prezentuje aktualne
wyniki pomiarów będących kontynuacją badań prowadzonych od
2017 roku. Badania wykazały, że naprawa systemu znacząco wpłynęła
na zwiększenie zgodności zbieranych danych. Dodatkowo wykazano,
że średnie liczby pasażerów w autobusach uzyskiwane w pomiarach
automatycznych są bardzo zbliżone do danych rzeczywistych. W trzeciej
części przedstawione zostały wnioski z całości badań oraz opisano
szerzej koncepcję modułu prezentowania danych o liczbie pasażerów
w pojazdach, w ramach jednej z funkcjonujących na rynku aplikacji
mobilnych. W końcowej części artykułu zaprezentowano wnioski i plan
dalszych badań związanych z wykorzystaniem danych z automatycznego
systemu zliczania pasażerów.
The article is a summary of research conducted at the end of
2018, which is a continuation of measurements verifying the correctness
of the data collected by the automatic passenger counting system
used by the MPK S.A. in Krakow. The article is also an introduction of
considerations on the project of application for passengers informing
about current or forecast number of passengers in each urban public
transport vehicle. The article has been divided into three parts. The first
one is presenting the results of previous research and the current state of
knowledge about automatic passenger counting systems. It recalls the
most important results of previous analyses, including the low level of
compatibility of measurements for articulated buses. The second part
presents the current results of measurements being a continuation of
the research conducted since 2017. The research has proved that system
repair has significantly increased the compatibility of the collected data.
Additionally, it has been shown that the average number of passengers
in buses achieved in automatic measurements is very close to the real
data. The third part presents conclusions from the whole research and
describes more detailed the concept of the module presenting data on
the number of passengers in vehicles within one of the mobile applications
operating on the market.The final part of the article presents
conclusions and plan of further research connected with the use of data
from the automatic passenger counting system.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00