Na przestrzeni lat wykształcił się wyraźny podział kolejowych
przewozów pasażerskich na trzy segmenty, które warunkują
zastosowanie odpowiednich rozwiązań konstrukcyjnych spełniających
warunki eksploatacyjne, zmienne w zależności od hierarchii danego
segmentu przewozowego. Współczesne pojazdy charakteryzują się
wysokim bezpieczeństwem, napędem rozproszonym na całej długości
pojazdu, modułową budową, niewielką masą własną, małą energochłonnością,
odpowiednią dostępnością dla osób o ograniczonej możliwości
poruszania się oraz zgodnością z odpowiednimi podsystemami
TSI. Widoczna jest tendencja do wytwarzania rodzin pojazdów w jak
największym stopniu uniwersalnych, wyposażonych w standaryzowane
podzespoły, które przy niewielkich nakładach finansowych można dostosować
do wymagań konkretnego zamówienia. Pomimo dostępnych
na rynku rozwiązań, część podmiotów, zamawiając elektryczne zespoły
trakcyjne, niepoprawnie formułuje SIWZ, w wyniku czego dostarczane
pojazdy wyposażone są w niewłaściwe podzespoły, aranżacja ich wnętrza
utrudnia wymianę pasażerów w trakcie postojów handlowych, a samo
rozmieszczenie aparatury wpływa na wydłużenie czasu obsługiwania
i przez to powoduje wzrost wysokości kosztów, w tym utrzymania kosztownej
rezerwy taborowej. Niewystarczające badania popytu na usługi
transportowe skutkują zakupem jednostek o niewłaściwej pojemności,
przez co w późniejszych latach konieczne jest ich zestawianie w trakcji
wielokrotnej.
Over the years, a clear division of rail passenger transport
into three segments has developed, which condition the application
of appropriate construction solutions that meet the variable
operating conditions depending on the hierarchy of transport segment.
Modern vehicles are characterized by high safety, distributed
drive along the entire length of the vehicle, modular construction,
low own weight, low energy consumption, adequate accessibility
for people with reduced mobility and compliance with the relevant
TSI subsystems. There is a tendency to produce vehicle families
as universal as possible, equipped with standardized components,
which can be adapted to the requirements of a specific order with
a small financial outlay. Despite the solutions available on the market,
some entities ordering electric multiple units incorrectly formulate
the TOR, as a result of which delivered vehicles are equipped
with wrong components, an arrangement of their interior makes it
difficult to exchange passengers during commercial stops, and the
same arrangement of the equipment affects the length of service and
thus causes increase in costs, including maintenance of an expensive
rolling stock reserve. Insufficient research on the demand for transport
services results in the purchase of units with improper capacity,
which means that in next years it is necessary to combine them in
multiple traction.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00