Grand Challenges: A Way Out of the Ivory Tower for Management Academic Discipline Wielkie wyzwania: droga wyjścia z „wieży z kości słoniowej” zarządzania jako dyscypliny akademickiej
The academic discipline of management has a long and successful history of legitimacy building. Concerns about scientific rigor have brought major improvements in research, publication, and teaching practices. However, the established academic status fosters a rigor-relevance gap emerging between researchers and managers. Scholars are confined in metaphorical “ivory towers” of scientific rigor and orientation toward an academic audience, which disconnects the discipline from management practice. Consequently, both the social legitimacy of management academia and its development prospects are threatened. This study argues that management has a predilection to solving grand societal challenges, thus contributing both to social progress and discipline development. Three overarching grand challenges are outlined and linked to management challenges. By taking the lens of scientific legitimacy stemming from methodology, this study identifies how management methodology can be usefully developed.
Akademicka dyscyplina nauk o zarządzaniu ma za sobą długą i udaną historię budowania legitymizacji. Krytyka rygoru naukowego spowodowała znaczącą poprawę jakości praktyk badawczych, publikacyjnych i dydaktycznych. Jednakże ugruntowany status akademicki pogłębił przepaść pomiędzy badaczami a menedżerami, wzdłuż linii rygor – znaczenie. Naukowcy zamknęli się w metaforycznych „wieżach z kości słoniowej” rygoru i orientacji na odbiorców akademickich, które oddzielają ich od praktyki zarządzania. W rezultacie zarówno legitymizacja społeczna nauk o zarządzaniu, jak i perspektywy ich rozwoju są zagrożone. Niniejszy artykuł argumentuje, iż nauki o zarządzaniu są predestynowane do rozwiązania wielkich wyzwań społecznych, przyczyniając się do postępu społecznego i rozwoju dyscypliny. Zarysowano trzy wielkie wyzwania i powiązano je z wyzwaniami nauk o zarządzaniu. Przyjmując perspektywę legitymizacji naukowej związanej z metodologią, artykuł wskazuje jak użytecznie rozwijać metodologię nauk o zarządzaniu.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00