Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Coaching Maps as a Tool for Developing Reflectivity in Organisations

Tytuł:
The Coaching Maps as a Tool for Developing Reflectivity in Organisations
Coaching Maps narzędziem kształtowania refleksyjności w organizacjach
Autorzy:
Geisler, Marta
Geisler, Robert
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1922226.pdf
Data publikacji:
2019-08-08
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
reflectivity
organizational ethnography
visual ethnography
business anthropology
The Coaching Maps
refleksyjność
etnografia organizacji
etnografia obrazu
antropologia biznesu
Źródło:
Problemy Zarządzania; 2018, 6/2018 (80); 9-22
1644-9584
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Our view of organizations, labour and the competencies of managers will soon need to change. In the postmodern and post-Fordist world, economy and organizations function differently than they did in the 20th century. Workers and managers will have to face new expectations. Not only has reflectivity become one of the key organisational factors; it is also taught, learnt and shaped. Drawing on an authoethnographic model and action-research, authors of this paper provide an education and development tool that managers and workers can use to develop and trigger reflectivity. Picture ethnography, coaching philosophy and hermeneutics are theoretical bases for the construction of a new model of self-development.

Przyszłość wymaga od ludzi innego spojrzenia na funkcjonowanie organizacji, wykonywaną w nich przez ludzi pracę oraz posiadane przez menedżerów kompetencje. W świecie ponowoczesności i postfordyzmu gospodarka i organizacje funkcjonują w odmienny sposób niż w XX wieku. Tym samym innego rodzaju oczekiwania adresowane są do pracowników. Refleksyjność stała się nie tylko jednym z kluczowych zasobów ludzi i organizacji, lecz także przedmiotem kształcenia. Autorzy tekstu, w oparciu o model autoetnografii i action-research, ukazują autorskie narzędzie do pracy rozwojowej, skierowane do menedżerów i pracowników m.in. w kontekście kreowania i wyzwalania w nich refleksyjności. Etnografia obrazu, filozofia coachingu, hermeneutyka stanowią podstawy teoretyczne do skonstruowania modelu nowego modelu pracy nad samym sobą.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies