Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Asymetria informacji, sygnalizowanie i screening a kultura audytu – wybrane wyzwania dla ładu akademickiego

Tytuł:
Asymetria informacji, sygnalizowanie i screening a kultura audytu – wybrane wyzwania dla ładu akademickiego
Information Asymmetry, Signalling and Screening vs. Audit Culture – Selected Challenges for Academic Governance
Autorzy:
Pietrzak, Michał
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1921993.pdf
Data publikacji:
2019-02-12
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
ład akademicki
asymetria informacji
sygnalizowanie
screening
academic governance
information asymmetry
signalling
Źródło:
Problemy Zarządzania; 2018, 4/2018 (77); 134-152
1644-9584
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Istotnym rysem ewolucji współczesnego ładu akademickiego jest odejście od kultury zaufania na rzecz kultury audytu z jej centralną kategorią rozliczalności. Celem artykułu jest przedyskutowanie problemów związanych z rozliczalnością w kontekście ekonomii informacji. W artykule zastosowano metodę przeglądu literatury z zakresu asymetrii informacji, mechanizmów sygnalizowania i screeningu oraz analizę dedukcyjną. Wykazano, że specyfika pracy akademickiej wiążę się z istotną asymetrią informacji, która rodzi szereg wyzwań wobec zarządzania kadrą naukowo-dydaktyczną. Metody sygnalizowania i screeningu stosowane w relacjach zatrudnienia w biznesie i adekwatne do kultury audytu mogą napotkać trudności w zastosowaniu na uczelniach, w związku ze specyfiką pracy akademików, która nosi znamiona tzw. produktu zaufania. Wskazano również, że dążenie do rozliczalności może prowadzić do redystrybucji zasobów na rzecz grup naukowców o uprzywilejowanej pozycji, jeżeli chodzi o pomiar i sygnalizowanie osiągnięć badawczych. null The creation of the English-language version of these publications is fi nanced in the framework of contract No. 607/P-DUN/2018 by the Ministry of Science and Higher Education committed to activities aimed at the promotion of education.

A change can be observed in contemporary academic governance – from a trust-based culture towards the audit culture based on accountability. The purpose of this paper is to discuss the problems of such accountability from the economics-of-information perspective. The approach of the article is founded on a review of the most relevant contributions in the area of information asymmetry, signalling and screening and on the analysis based on deductive reasoning. The main finding of the paper is that asymmetrical information embodied in academic work challenges the management of academic staff. Signalling and screening methods, which are popular in business and relevant for the audit culture in the case of academic environment, face important obstacles. This is due to the specificity of work of academic professionals, which is in fact a credence good. It is also predicted that the pressure towards accountability could be used for redistribution of resources in favour of privileged groups of academic staff; privileged in the sense of easiness of measurement and signalling of research achievements. null The creation of the English-language version of these publications is fi nanced in the framework of contract No. 607/P-DUN/2018 by the Ministry of Science and Higher Education committed to activities aimed at the promotion of education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies