Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wolność zrzeszania się w organizacje konsumenckie na przykładzie Rzeczypospolitej Polskiej

Tytuł:
Wolność zrzeszania się w organizacje konsumenckie na przykładzie Rzeczypospolitej Polskiej
Freedom of association in consumer organizations on the example of the Republic of Poland
Autorzy:
Malczyński-Biały, Mira
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1920411.pdf
Data publikacji:
2021-02-28
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
Federacja Konsumentów
organizacje konsumenckie
Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich
wolność zrzeszania się
Consumer Federation
consumer organizations
Association of Polish Consumers
freedom of association
Źródło:
Przegląd Prawa Konstytucyjnego; 2021, 1 (59); 133-145
2082-1212
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł ma na celu analizę wolności zrzeszania w Rzeczypospolitej Polskiej w kontekście działalności organizacji konsumenckich. Rozważania koncentrują się w szczególności na analizie prawodawstwa w tym zakresie. W artykule dokonano syntezy wybranych aktów prawa międzynarodowego i krajowego w zakresie działania organizacji konsumenckich. Przedstawiono ewolucję ustaw zasadniczych i aktów niższego rzędu w kontekście wolności zrzeszania się w organizacje konsumenckie. Wskazano również na istotę i ideę zrzeszeń mających charakter stowarzyszeń. Ostatnia część artykułu pełni rolę konkluzji, zawiera rozważania na temat rzeczywistej roli organizacji konsumenckich oraz potrzeby realizacji konstytucyjnego prawa wolności zrzeszania.

The article aims to analyze the freedom of association in the Republic of Poland in the context of the activities of consumer organizations. The considerations focus in particular on the analysis of legislation in this area. The article synthesizes selected acts of international and national law in the field of the operation of consumer organizations. The article presents the evolution of the basic laws and acts of a lower level in the context of the freedom of association in consumer organizations. The essence and idea of associations having the character of associations was also indicated. The last part of the article serves as a conclusion and includes considerations on the real role of consumer organizations and the need to implement the constitutional right of freedom of association.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies