Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polemology as a subject of teaching in higher studies

Tytuł:
Polemology as a subject of teaching in higher studies
Autorzy:
Palczewska, Milena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1917219.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
education
higher studies
polemology
war
education programmes
edukacja
studia wyższe
polemologia
wojna
programy edukacyjne
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2020, 145; 373-388
1641-3466
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose: The aim of the study presented in the article is to show that polemology can be taught at higher education, in particular at Polish military academies. Due to the interdisciplinary approach to the issue of wars and armed conflicts, polemology treats the war as social phenomenon, and therefore does not focus only on military aspects. Design/methodology/approach: The aim of the article is to determine to what extent polemology as a subject of teaching corresponds to content in education programs in military and civil studies in War Studies University. The main research problem is as follows: how students evaluate the subject content of polemology and the validity of its conduct at bachelor and master studies. Findings: The results of empirical research also showed that polemology in its research should have a purposeful character. Such a belief leads to a dialogue in science, stimulation of creative imagination, the result of which may be: discovering original and currently important polemological problems; creating new interdisciplinary research projects; creating alternative practical solutions; setting directions of changes in science (creation of new fields and scientific disciplines). Originality/value: The presented research shows a general approach to practicing science – it should have an interdisciplinary character. There are many indications that currently practicing any scientific discipline requires companion knowledge in the field of other scientific disciplines.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies