Mary Shelley’s iconic Frankenstein is a pivotal work in the Western canon. Since its publication in 1818, the novel has been re-written and adapted many times. Shelley’s magnum opus sublimely evokes the postlapsarian condition of the fallen, while also capturing the imminent fear of technology, scientific progress and artificial procreation. The paper aims to explore the Frankenstein legacy and the development of Frankensteinian motifs in Atwood’s speculative fiction. More precisely, the paper focuses on The Handmaid’s Tale (1985), The MaddAddam Trilogy – Oryx and Crake (2003), The Year of the Flood (2009), MaddAddam (2013), and The Heart Goes Last (2015), analyzing how postmodern literature recycles and incorporates elements from Frankenstein to reflect (on) contemporary anxieties and to insist on the fluid discursivity of monstrosity.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00