Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The application of web analytics by owners of rural tourism facilities in Poland – diagnosis and an attempt at a measurement

Tytuł:
The application of web analytics by owners of rural tourism facilities in Poland – diagnosis and an attempt at a measurement
Autorzy:
Król, Karol
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1911954.pdf
Data publikacji:
2019-12-28
Wydawca:
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. Wydawnictwo Uczelniane
Tematy:
data analytics
web analytics
rural tourism
optimisation
Google Analytics
digital marketing
Źródło:
Journal of Agribusiness and Rural Development; 2019, 54, 4; 319-326
1899-5241
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Data analytics changes the way the enterprises operate, and allows them to both discover new business opportunities and offer innovative products and services. Data analytics can also be used to boost the performance of rural businesses. Therefore, the purpose of this study is to identify web analytics tools used by owners of rural tourism establishments in Poland. The study covered 965 websites hosted on selected paid domains. SEOptimer, an online application, and Google Tag Assistant were used in order to identify the analytical tools. Findings from the study were considered in the context of search engine optimization level and of the scale of business operations. In the sample covered by this study, a form of web analytics was found in 449 websites (46.5%); however, a data collection engine was probably implemented in 425 websites (44%). Google Analytics was the most frequent analytical tool. It was demonstrated that rural tourism establishments used analytical tools to a lesser extent than other businesses which rely on the Internet to promote and sell their products. Moreover, owners of higher-standard rural tourism establishments are more keen to use web analytics.

Analityka danych zmienia sposób funkcjonowania przedsiębiorstw, pozwala im odkrywać nowe możliwości biznesowe oraz oferować innowacyjne produkty i usługi. Analityka danych może znaleźć zastosowanie także w podnoszeniu efektywności działań biznesowych podejmowanych na obszarach wiejskich. Celem pracy jest identyfikacja narzędzi analityki internetowej wykorzystywanych przez właścicieli obiektów turystyki wiejskiej w Polsce. Badaniami objęto 965 witryn w wybranych domenach płatnych. Do identyfikacji narzędzi analitycznych wykorzystano aplikację internetową SEOptimer oraz narzędzie Google Tag Assistant. Wyniki badań odniesiono do stopnia optymalizacji witryny internetowej (SEO) oraz skali działalności obiektu. W badanym zbiorze odnotowano 449 witryn (46,5%), na których zidentyfikowano jedną z form analityki internetowej, jednak dane zbierane były prawdopodobnie w przypadku 425 witryn (44%). Najczęściej odnotowywanym narzędziem analitycznym było Google Analytics. Wykazano, że wykorzystanie narzędzi analitycznych przez obiekty turystyki wiejskiej cieszy się mniejszą popularnością w porównaniu do innych podmiotów wykorzystujących Internet w promocji i sprzedaży oferowanych produktów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies