Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of the Load-Carrying Capacity in a Hydroelectric Power Plant

Tytuł:
Analysis of the Load-Carrying Capacity in a Hydroelectric Power Plant
Analiza nośności hydrodynamicznego łożyska smarowanego wodą elektrowni wodnej
Autorzy:
Olszewski, A.
Żochowski, T.
Gołębiewski, G.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/190566.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
hydrodynamic bearing
water lubrication
computer simulation
modernization
guaiacum wood
historic object
łożysko hydrodynamiczne
smarowanie wodą
symulacja komputerowa
modernizacja
drewno gwajakowe
zabytek
Źródło:
Tribologia; 2018, 278, 2; 103-110
0208-7774
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents an analysis of the load-carrying capacity of a historic hydrodynamic water-lubricated radial bearing of an unconventional segment design installed in the Braniewo Hydroelectric Power Plant. The aim of the calculations was to determine whether the bearing operates in the conditions of hydrodynamic or mixed lubrication, as well as to establish the optimal geometry of the axial grooves allowing for the highest load-carrying capacity. Computer simulations were performed using proprietary ARTbear software developed at Machine Design and Vehicles Department of Gdańsk University of Technology. The calculation results led to the creation of the technical documentation of the bearing’s modernization serving to increase its lifespan and reliability.

W artykule przedstawiono analizę nośności zabytkowego hydrodynamicznego łożyska poprzecznego smarowanego wodą o nietypowej konstrukcji segmentowej zainstalowanego w elektrowni wodnej Braniewo. Celem obliczeń było określenie, czy łożysko pracuje w warunkach tarcia płynnego czy mieszanego oraz wyznaczenie optymalnej geometrii szczeliny smarowej umożliwiającej uzyskanie maksymalnej nośności. Symulacje komputerowe wykonano, wykorzystując autorski program komputerowy ARTbear opracowany w Katedrze Konstrukcji Maszyn i Pojazdów Politechniki Gdańskiej. Wykonane obliczenia posłużyły do opracowania dokumentacji modernizacji łożyska zwiększającej jego trwałość i niezawodność.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies