Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tribological properties of thixotropic lubricants

Tytuł:
Tribological properties of thixotropic lubricants
Właściwości tribologiczne smaru tiksotropowego
Autorzy:
Kolnerová, M.
Solfronk, P.
Sobotka, J.
Doubek, P.
Zuzánek, L.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/190442.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
tribology
friction coefficient
deep drawing
thixotropic lubricant
tribologia
współczynnik tarcia
głębokie ciągnienie
smar tiksotropowy
Źródło:
Tribologia; 2013, 1; 69-79
0208-7774
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Research in the branch of tribological effects is strongly focused on the automotive industry because of the use of coated sheets for corrosion protection. The “galling effect” takes place on these sheets, so producers of lubricants and sheets are trying to find products that are able to eliminate or at least minimise this negative effect. The aim of this paper is to compare tribological properties of the common lubricants used at car-body stampings with the possibility of the application of “hotmelts” (thixotropic ones) in the branch of stamping technology or more precisely car-body stamping. The experiment was carried out under the conditions similar to real stamping by means of a device SOKOL 400 and methodology developed at the Department of Engineering Technology, Technical University of Liberec.

Badania zjawisk tribologicznych realizowane są dla branży przemysłu motoryzacyjnego, m.in. przy zastosowaniu pokryć antykoryzyjnych do blach. Producenci środków smarnych zajmują się dopracowaniem produktów, które pozwolą na zminimalizowanie negatywnego efektu powstawania deformacji blachy spowodowanego tarciem. Celem niniejszej pracy jest porównanie właściwości tribologicznych smarów stosowanych przy formowaniu karoserii samochodowych z wykorzystaniem aplikacji zwanej „hot-melts” w technologii ksztaltowania karoserii. Eksperyment zostanie przeprowadzony za pomocą urządzenia SOKÓŁ 400 w warunkach zbliżonych do panujących w środowisku produkcyjnym i metodologii opracowanej na Wydziale Inżynierii Technicznej Uniwersytetu Technicznego w Libercu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies