Teoretyczne i doświadczalne analizy wpływu drgań normalnych na siłę tarcia w ruchu ślizgowym Theoretical and experimental analyses of the influence of normal vibrations on friction force in sliding motion
W pracy przedstawiono model obliczeniowy i stanowisko badawcze oraz wyniki wstępnych badań doświadczalnych i analiz symulacyjnych wpływu drgań normalnych do powierzchni poślizgu na siłę napędu niezbędną do wprawienia ciała w ruch ślizgowy i utrzymania tego ruchu. W modelu wykorzystano dynamiczny model tarcia Dahla. Opracowany model obliczeniowy zaimplementowano w środowisku Matlab/Simulink. Uzyskano bardzo dobrą zgodność wyników analiz symulacyjnych z wynikami badań doświadczalnych.
The computational model as well as the test stand and results of some simulation and experimental tests on the influence of normal vibration on friction and driving forces in sliding motion are presented in this paper. In simulation analyses, the dynamie Dahl's model of friction was used. The computational model was implemented in a Matlab/Simulink environment. An excellent agreement of simulation and experimental tests results was obtained.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00