Badania doświadczalne różnych sposobów smarowania wzdłużnych łożysk ślizgowych Experimental study of different supply designs in hydrodynamic thrust bearings
Hydrodynamiczne łożyska wzdłużne charakteryzują się znacznymi stratami tarcia, które przyczyniają się do wzrostu temperatury łożyska i obniżenia jego nośności. Obecnie olej smarujący jest zazwyczaj chłodzony w zewnętrznych układach chłodzenia. Po schłodzeniu olej jest dostarczany z powrotem do korpusu łożyska, z reguły do przestrzeni między klockami łożyska. Skuteczność dostarczania schłodzonego oleju w pobliże wlotu do szczeliny smarowej ma wpływ na temperaturę łożyska i jego obciążalność. W pracy przedstawiono wyniki badań doświadczalnych trzech systemów dostarczania oleju na właściwości małego łożyska szybkoobrotowego.
Hydrodynamic thrust bearings have considerable power losses, and in modern designs lubricated oil is cooled in external systems. After the cooling, oil is pumped back to the bearing housing, most frequently to the space between pads. Effectiveness of supplying of cold oil to the vicinity of the inlet to the fluid film has a strong influence on bearing temperature and load capacity. In practice there is a lot of different supply methods used in thrust bearings, but there is a lack of descriptions of their efficiency in literature. In this paper some experimental results of influence of selected supplying methods on bearing characteristics have been presented.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00