Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Requirements of digital consumers as a source of innovative solutions for contemporary enterprises

Tytuł:
Requirements of digital consumers as a source of innovative solutions for contemporary enterprises
Autorzy:
Szwajca, Danuta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1883759.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
digital consumers
marketing innovations
mobile technologies
konsumenci cyfrowi
innowacje marketingowe
technologie mobilne
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2020, 145; 501-514
1641-3466
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose: Progressing digitization of the economy leads to the emergence of a new type of consumer, called digital consumer, who has specific needs and requirements for offers. The enterprises are forced to look for new solutions that meet the specific expectations. The objective of the paper is to identify the specific requirements of digital consumers as potential inspirations for innovative marketing solutions. Design/methodology/approach: The following research question was formulated: what requirements of digital consumers are the source of innovative products offered by modern enterprises? Review of the literature on the subject, analysis of research results on the specifics of digital consumers and their requirements for bidders, review of innovative offers of enterprises that meet the expectations of digital consumers are methods that have been used in the paper. Findings: The main expectations of digital consumers relate to personalization as well as fast and efficient service. Digital consumers are impatient, they expect an immediate and effective response to their individual needs. Practical implications: These studies could relate to assessing the degree of preparation of enterprises to service digital consumers and meeting their specific expectations, as well as the level of satisfaction of digital consumers with innovative solutions. Originality/value: Specific requirements of digital consumers have been identified as potential sources of innovative marketing solutions for enterprises.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies