Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of the Influence of Shaft Load on the Value Of Acceptable Preload in a System of Angular Ball Bearings

Tytuł:
Analysis of the Influence of Shaft Load on the Value Of Acceptable Preload in a System of Angular Ball Bearings
Analiza wpływu obciążenia wału na wartość dopuszczalnego zacisku wstępnego w układzie łożysk kulkowych skośnych
Autorzy:
Kaczor, Jarosław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/187984.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
angular ball bearing
preload
shaft loading
durability of bearing
elasticity of bearing
łożysko kulkowe skośne
zacisk występny
obciążenie wału
trwałość łożyskowania
sprężystość łożysk
Źródło:
Tribologia; 2020, 290, 2; 25-35
0208-7774
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In standard solutions, reactions of the supports and bending moments in bearing shafts are calculated without taking into consideration the elasticity of the bearings themselves. They are treated as perfectly stiff supports of articulate character. Whereas, in reality, the majority of bearings do not fulfil conditions of being classified as joints, because the angular tilt of inner bearing ring in relation to the outer one causes inner elastic deformations in elements of bearings and the resulting reaction moments. These moments have an impact on reactions of bearings. The aim of the research is to determine how shaft loading influences the value of preload by using the criterion of the durability of the bearing and taking into consideration the elasticity of bearings.

W standardowych rozwiązaniach oblicza się reakcje podpór i momenty gnące w łożyskowanych wałach bez uwzględnienia sprężystości samych łożysk. Są one traktowane jako doskonale sztywne podpory o charakterze przegubowym. Tymczasem w rzeczywistości większość rodzajów łożysk nie spełnia warunków przegubu, bowiem kątowe wychylenie pierścienia wewnętrznego względem zewnętrznego wywołuje sprężyste odkształcenia wewnętrzne w elementach łożysk i wynikające z tego momenty reakcyjne. Momenty te mają wpływ na reakcje łożysk. Celem przeprowadzonych badań jest określenie, jak wpływa obciążenie wału na wielkość zacisku wstępnego, kierując się kryterium trwałości łożyskowania i z uwzględnieniem sprężystości łożysk.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies