Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O roli nauczyciela akademickiego w opinii polskich i zagranicznych studentów

Tytuł:
O roli nauczyciela akademickiego w opinii polskich i zagranicznych studentów
The role of an academic teacher in the opinions of Polish and for-eign students
Autorzy:
Nowak-Żółty, Edyta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1877019.pdf
Data publikacji:
2020-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
nauczyciel
student
aktywność
profesjonalizm
wykład
ćwiczenia
teacher
activity
professionalism
lecture
classes
Źródło:
Edukacja Międzykulturowa; 2020, 13, 2; 310-322
2299-4106
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przybliża czytelnikowi wybrane aspekty obrazu nauczyciela akademickiego w deklaracji grupy studentów polskich i zagranicznych. W związku z zwiększającym się udziałem studentów z zagranicy w polskim rynku edukacyjnym autorka poszukiwała odpowiedzi na temat oczekiwań studentów związanych z rolą nauczyciela akademickiego. Celem artykułu jest przedstawienie wybranych aspektów roli nauczyciela w opinii studentów zagranicznych oraz polskich. Badanie opinii studentów zostało przeprowadzone w maju i czerwcu 2019 roku w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, gdzie uczą się studenci z Polski, Ukrainy i wielu innych krajów świata. Autorka zakładała, że z powodu różnic kulturowych obraz nauczyciela akademickiego w oczach poszczególnych grup studentów może się różnić. Z przeprowadzonych badań wynika jednak, że studenci, co prawda, preferują różne formy zajęć, ale niezależnie od kraju, z którego pochodzą, oczekują aktywnego i energicznego nauczyciela, przekazującego wiedzę w sposób jasny i zrozumiały, będącego profesjonalistą w swojej pracy.

The article presents the selected aspects of the image of an academic teacher in the declarations of a group of Polish and foreign students. In connection with the growing share of foreign students in the Polish educational market, the author sought for the answers to the expectations of students related to the role of an academic teacher. The aim of the article is to present selected aspects of the teacher’s role in the eyes of foreign and Polish students. The survey of students’ opinions was carried out in May and June 2019 at the WSB Academy in Dąbrowa Górnicza, where students from Poland, Ukraine and many other countries were learning. The author assumed that due to cultural differences, the image of an academic teacher in the eyes of individual groups of students may differ. Although the research shows that students prefer different forms of classes, regardless of the country they come from, they still expect active and energetic teachers, who transform transferring knowledge in a clear and understandable way and are professionals in their work.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies