Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza wyników symulacji ewolucyjnej optymalizacji parametrycznej różnych układów sterowania polowo-zorientowanego z silnikiem indukcyjnym

Tytuł:
Analiza wyników symulacji ewolucyjnej optymalizacji parametrycznej różnych układów sterowania polowo-zorientowanego z silnikiem indukcyjnym
Analysis of evolutionary simulation of parametric optimization of different field-oriented control systems with induction motors
Autorzy:
Hudy, W.
Jaracz, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/187537.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Technik Innowacyjnych EMAG
Tematy:
silniki indukcyjne
maszyny elektryczne
układy sterowania wektorowego
induction motors
AC machines
vector control system
Źródło:
Mechanizacja i Automatyzacja Górnictwa; 2011, R. 49, nr 12, 12; 20-26
0208-7448
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W chwili obecnej silniki indukcyjne (w tym pierścieniowe) są powszechnie stosowanymi maszynami prądu przemiennego. Na popularność wykorzystania tego typu maszyn elektrycznych wpływa niski koszt budowy oraz szybki rozwój układów sterowania wektorowego. W niniejszym artykule porównano układy sterowania DFOC, których wartości nastaw regulatorów zostały obliczone przez algorytm ewolucyjny. Funkcją uczącą była skokowa zmiana wartości prędkości obrotowej oraz skokowo zadana zmiana momentu obciążenia podczas pracy silnika. Układ sterowania zweryfikowano przy pomocy pakietu MATLAB/Simulink.

Induction motors (including slip-ring motors) are commonly used AC machines nowadays. Their popularity is due to low costs of construction and quick development of vector control systems. The article compares DFOC control systems whose setting values of regulators were calculated by means of the evolutionary algorithm. The learning function was a step change of rotational speed and a stepwise-set change of load torque during the motor operations. The control system was verified with the use of the MATLAB/Simulink kit.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies