Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przestrzenne zróżnicowanie wykluczenia komunikacyjnego w transporcie kolejowym na przykładzie województwa dolnośląskiego

Tytuł:
Przestrzenne zróżnicowanie wykluczenia komunikacyjnego w transporcie kolejowym na przykładzie województwa dolnośląskiego
Spatial diversity of transport exclusion in railway transport on the example of lower silesia voivodship
Autorzy:
Smolarski, Mateusz
Raczyk, Andrzej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1872132.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Uniwersytet Opolski
Tematy:
railway transport
railway lines closures
communication exclusion
Lower Silesia
transport kolejowy
zamknięcia linii kolejowych
wykluczenie komunikacyjne
Źródło:
Studia Miejskie; 2017, 27; 9-24
2543-5302
2082-4793
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dolny Śląsk jest obszarem o bardzo silnie rozwiniętej sieci kolejowej. Jego aktualny układ kształtował się od połowy XIX w. i przechodził przez wiele etapów rozwoju – od początkowego tworzenia głównego szkieletu linii kolejowych aż do dobudowywania połączeń lokalnych. Analiza dotyczy głównie etapu likwidacji linii kolejowych oraz zawieszeń w ruchu osobowym po 1945 r. na terenie województwadolnośląskiego. Istotnym elementem takiego procesu jest rozkład w przestrzeni (np. tereny peryferyjne, najmniejsze miejscowości). Autorzy dokonali oceny powiązań między likwidacją ruchu osobowego a potencjałem demograficznym miejscowości, które utraciły dostęp do transportu kolejowego. Ponadto w analizie zawarta jest ocena (case study) przebiegu wybranych procesów likwidacji kolejowych tras osobowych oraz weryfikacja planowanych prac odtworzeniowych na sieci kolejowej.

Lower Silesia is characterized by a high density of its railway system. The current layout of it has formed since the mid-nineteenth century, going through a few stages of development until today. First of all, the main skeleton was made, then local connections were successively being added. The present analysis concerns primarily the stage of liquidating railway lines and suspensions in the regional passenger railtransport in Lower Silesia Voivodship. A significant element here is the time characteristic of it, since each stage of suspending the movement reveals spatial differentiation. The authors made an assessment of the links between liquidations of the passenger railway connections and the demographic potential of localities which have lost their access to the railway transport. Also, in their analysis, they included an evaluation of the course of the process of closing selected railway lines (a case study) and verification of the planned worksmeant to restore the Lower Silesia railway system.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies