Tytuł pozycji:
Proces rewalidacji w ujęciu Natalii Han-Ilgiewicz
- Tytuł:
-
Proces rewalidacji w ujęciu Natalii Han-Ilgiewicz
N. Han-Ilgiewiczs Approach to Rehabilitation
- Autorzy:
-
Falkowska, Stanisława
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1871050.pdf
- Data publikacji:
-
1990
- Wydawca:
-
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
- Źródło:
-
Roczniki Nauk Społecznych; 1990, 18, 2; 15-30
0137-4176
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
For N.Han-Ilgiewicz education is a dynamic process. What keeps changing is educational conditions and situations and above all, children themselves. Rehabilitation is education. Its means and methods must serve the child and help him to grow. N.Han-Ilgiewicz was opposed to schematism and convention in children's upbringing and education. She championed the educator's right to creative activity. She herself was always searching for novel, original and individual solutions.