Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rezyliencja jako element modelu kompetencji menedżera do zarządzania kryzysem

Tytuł:
Rezyliencja jako element modelu kompetencji menedżera do zarządzania kryzysem
Resilience as a key element of managerial competences in crisis management
Autorzy:
Bugaj, Justyna
Witek, Andrzej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/18653945.pdf
Data publikacji:
2022-07-12
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kolegium Zarządzania i Finansów
Tematy:
resilience
competence model
managerial competences
crisis management
rezyliencja
model kompetencyjny
kompetencje menedżera
zarządzanie kryzysem
Źródło:
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów; 2022, 184; 9-19
1234-8872
2657-5620
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Kryzys to zjawisko rzadkie, często analizowane w kontekście ryzyka i niepewności. Z jednej strony oznacza zbliżające się niebezpieczeństwo, z drugiej ukryte możliwości. Unikalna umiejętność odnalezienia się w takiej sytuacji staje się niezbędna dla współczesnych menedżerów. Rezyliencja to zagregowana kompetencja skupiająca w sobie między innymi takie umiejętności i cechy, jak: uważność; siła charakteru; wiara w siebie; spokój; panowanie nad stresem i emocjami; wewnętrzna siła umożliwiająca walkę z przeciwnościami; odporność na działanie czynników szkodliwych. Celem artykułu jest uzyskanie odpowiedzi na dwa pytania: 1) czy posiadanie kompetencji, takiej jak rezyliencja, umożliwia menedżerom poradzenie sobie z kryzysem w organizacji? 2) czy rezyliencja może stać się elementem modelu kompetencji współczesnego menedżera? Na podstawie analizy treści literatury przedmiotu przedstawiono kompetencje współczesnych menedżerów oraz przeanalizowano pojęcie rezyliencji. Opracowano autorski model kompetencyjny menedżerów do zarządzania kryzysowego. Artykuł porządkuje wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości w obszarze kompetencji menedżerskich w zarządzaniu kryzysem oraz zawiera treści pomocne w ukierunkowanym rozwoju menedżerów.

Crisis is a rare phenomenon, often analysed in the context of risk and uncertainty. It means impending danger, but also hidden opportunities. The unique ability to adapt to such a situation becomes indispensable for modern managers. Resilience is an aggregated competence that includes, among others, such skills and qualities as: mindfulness, strength of character, self-confidence, peace of mind, stress management skills, the ability to fight adversity, resistance to harmful factors. The aim of this article is to tackle two questions: 1) Does resilience enable managers to cope with a crisis in an organisation? 2) Can resilience become an element of a competency model of a modern manager? Based on the literature analysis on the subject, the competences of modern managers were presented and the concept of resilience was analysed. On this basis, an original managerial competence model for crisis management was developed. The article organises knowledge in the field of management and quality sciences as for managerial competences in crisis management. It also contains ideas helpful in the targeted development of managerial competences.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies