Teorie propagandy w obliczu algorytmizacji internetowego komunikowania społecznego Theories of propaganda in the view of the algorithmization of social communication online
Political actors are increasingly using online algorithmic technologies to manipulate the public opinion more than ever before. With this in mind it is necessary to recognize the powerful possibilities that come with microtargeting, personalization of political messages and management of semi-automated social actors (bots). The basic research question asked in the article focuses on political rivalry. The author ponders on the extent to which political persuasive and manipulative actions, supported by algorithmic software of social media, fit within the existing perception of different forms of propaganda.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00