This article analyses social functions of a watermark placed in the content of digitalized artefacts of heritage. It presents the weaknesses of this way of protecting collections, prone to decoding and taking over, and still referring to the base of a digital copy (object – centeredness). It describes the pattern of comments on heritage, whose media is a watermark. Eventually, a watermark does no longer have to be a tool or a helping hand in the commercialization of collections, but it becomes an attempt to protect the canon, a confirmation of institution’s significance – as a depositary of artefacts, but also of the knowledge about them, and even a certain kind of ethical act.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00