The author attempts to define the role of the artist’s body in his/her creative actions, as well as the significance of the artist’s moves and the feeling of one’s own movements – the “sixth” or “muscular” sense, kinesthesia. For this purpose, the author examines the Russian avant-garde art. The project, both anthropological and artistic, involved the concept of the re-creation of a human being and the renewal of human senses. The new kind of “free”, “smooth” dance, introduced in Russia by Isadora Duncan, played an important role in the development of the avant-garde movement. Dance, body movement and physical culture contributed substantially to the project of “Life Bildung” – an attempt to improve everyday life by investing art in it. In shaping the new genre of performance art, the avant-garde artists also relied on their bodily movements and sensations.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00