Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Filantropi i apologeci. TypoPolo jako narzędzie dystynkcji społecznej

Tytuł:
Filantropi i apologeci. TypoPolo jako narzędzie dystynkcji społecznej
Philanthropists and apologists. TypoPolo as a tool of social distinction
Autorzy:
Szydłowska, Agata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1848440.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Narodowe Centrum Kultury
Źródło:
Kultura Współczesna. Teoria. Interpretacje. Praktyka; 2017, 97, 4; 13-25
1230-4808
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The text analyses professional reception of a phenomenon called TypoPolo. Being a part of vernacular typography, the term defines a particular kind of urban lettering and signage found in Polish towns, which can become a subject of criticism, as well as a source of fascination for professional designers. Referring to sociological analyses of the so-called collateral culture and ethnological discourses’ critique, the text states that inspiration taken from TypoPolo style in professional design has its use in modernisation discourse critique. The critique itself takes place at the expense of creation and insrumentalization of The Other One – an uneducated small business operator, and his clients.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies