Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Plan as Social Structure and Section as Emotional Enclosure - a Complementary Pair of Ordering Principles in Contemporary Architecture

Tytuł:
Plan as Social Structure and Section as Emotional Enclosure - a Complementary Pair of Ordering Principles in Contemporary Architecture
Plan jako struktura społeczna i przekrój pionowy jako zamknięcie emocjonalne - uzupełniająca się para zasad porządkowania we współczesnej architekturze
Autorzy:
Kubec, Jan
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1848213.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
PWB MEDIA Zdziebłowski
Tematy:
rysunek architektoniczny
rzut poziomy
struktura społeczna
przekrój pionowy
element emocjonalny
architectural drawing
plan
social structure
section
emotional enclosure
Źródło:
Builder; 2021, 25, 6; 76-78
1896-0642
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The title of the article is a paraphrase of the title of an essay by Wilfried Wang: SiteSpecificity, Skilled Labor, and Culture: Architectural Principles in the Age of Climate Change [9]. While Wang raises the fundamental problem of the need to change the architect's attitude in the design process in a climate crisis, paying particular attention to the need to “reconnect the building with the context”3, the author discusses the very workshop of the architect's work, and more precisely – the basic drawing tools. He puts forward theses about what the title issues should be for architects today.

Tytuł artykułu jest parafrazą tytułu eseju Wilfrieda Wanga: SiteSpecificity, Skilled Labor and Culture: Architectural Principles in the Age of Climate Change [9]. O ile Wang porusza zasadniczy problem potrzeby zmiany postawy architekta w procesie projektowym w sytuacji kryzysu klimatycznego, zwracając uwagę zwłaszcza na konieczność ponownego „połączenia budynku z kontekstem”3, to Autor podejmuje rozważania na temat samego już warsztatu pracy architekta, a dokładniej – podstawowego narzędzia, jakim jest rysunek. Stawia tezy mówiące o tym, czym dzisiaj powinny być dla architekta tytułowe zagadnienia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies