Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Особенности формирования социокультурных ценностей у детей старшего дошкольного возраста с синдромом Дауна

Tytuł:
Особенности формирования социокультурных ценностей у детей старшего дошкольного возраста с синдромом Дауна
Peculiarities of Forming Social and Cultural Values in Children of Senior Preschool Age with Down Syndrome
Specyfika kształtowania wartości społeczno-kulturowych u dzieci w wieku przedszkolnym z zespołem Downa
Autorzy:
Mikhnovetskaya, Irina
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1848189.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
social values
older preschool children with Down syndrome
wartości społeczne
dzieci w wieku przedszkolnym z zespołem Downa
социальные ценности
старшие дошкольники с синдромом Дауна
Źródło:
Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova; 2020, 5; 529-539
2451-0491
Język:
rosyjski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Автор анализирует социальные ценности у старших дошкольников с синдромом Дауна. В статье обобщены результаты исследований показателей социальных и культурных ценностей, а именно: поведения, самооценки, когнитивной сферы и социального развития. Для уточнения полученных данных автор пользуется как теоретическими, так и практическими методами исследования, в том числе и математически-статистическим методом ранговой корреляции Спирмена. Результаты исследования свидетельствуют о позитивной динамике развития старших дошкольников с синдромом Дауна, и в частности их социокультурных ценностей.

Autorka analizuje wartości społeczne u starszych przedszkolaków z zespołem Downa. W artykule podsumowano wyniki badań wskaźników wartości społecznych, a mianowicie: zachowania, samooceny, sfery poznawczej i rozwoju społecznego. W celu wyjaśnienia uzyskanych danych autorka wykorzystała zarówno teoretyczne, jak i praktyczne metody badawcze, w tym matematyczną i statystyczną metodę korelacji rang Spearmana. Wyniki badania potwierdzają częściowo pozytywną dynamikę rozwoju wartości społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym z zespołem Downa.

The author analyzes social values in older preschoolers with Down syndrome. The article summarizes the results of studies of indicators of social values, namely: behavior, self-esteem, cognitive sphere and social development. To clarify the data obtained, the author used both theoretical and practical research methods, including the mathematical and statistical method of Spearman’s rank correlation. The results of the study confirm the partial positive dynamics of the development of social values in children of older preschool children with Down syndrome.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies