Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Application of the matrix factor analysis method for determining parameters of the objective function for transport risk minimization

Tytuł:
Application of the matrix factor analysis method for determining parameters of the objective function for transport risk minimization
Zastosowanie metody analizy współczynnika macierzowego do określenia parametrów funkcji celu dla minimalizacji ryzyka w transporcie
Autorzy:
Zabolotnii, Serhii
Mogilei, Serhii
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1841287.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Politechnika Lubelska. Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej
Tematy:
factor analysis
objective function of optimization
transportation risk
analiza czynnikowa
funkcja optymalizacji celu
ryzyko transportowe
Źródło:
Informatyka, Automatyka, Pomiary w Gospodarce i Ochronie Środowiska; 2021, 11, 1; 40-43
2083-0157
2391-6761
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper regards a common transport problem with a non-classic optimization criterion to minimize transportation risks. It demonstrates that the risk parameters of the function could be found through the factor analysis method. Besides, considering that the problem contains several points of sending and delivering loads, the method is dealt with as a matrix. The research also regards the algorithm of matrix factor analysis application for determining parameters of the objective function for the problem to be solved. The survey results in a new method to construct the objective function for the optimization problem with probability parameters. It generally assists in suggesting a formal solution to such problems, foremost due to particular software.

Artykuł dotyczy powszechnego problemu transportowego z nieklasycznym kryterium optymalizacji w celu zminimalizowania ryzyka transportowego. Wykazano, że parametry ryzyka takiej funkcji można wyznaczyć metodą analizy czynnikowej. Dodatkowo, ze względu na występowanie w zgłoszeniu problemu kilku punktów wysyłki i dostawy towarów, metoda ta jest prezentowana w postaci matrycy. W wyniku przepr owadzonych badań uzyskano nową metodę konstruowania funkcji celu dla postawionego problemu optymalizacji, której parametry mają charakter probabilistyczny. Pozwala to na ogólne sformalizowanie procesu rozwiązywania tego typu problemów – przede wszystkim przy pomocy specjalistycznego oprogramowania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies