Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mediating role of sustainable leadership in buyer-supplier relationships: an supply chain performance: an empirical study

Tytuł:
Mediating role of sustainable leadership in buyer-supplier relationships: an supply chain performance: an empirical study
Mediacyjna rola zrównoważonego przywództwa w relacji: kupiec-sprzedawca w łańcuchu dostaw - badanie empiryczne
Autorzy:
Awan, Usama
Khan, Syed Abdul Rehman
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1835521.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Wyższa Szkoła Logistyki
Tematy:
buyer-supplier relationship
social sustainability
transformational leadership
supply chain management
relacja kupiec-sprzedawca
rozwój zrównoważony socjalnie
przywództwa w transformacji
zarządzanie łańcuchem dostaw
Źródło:
LogForum; 2021, 17, 1; 97-112
1734-459X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The field of the supply chain have narrowly focused upon the development of effecting buyer-supplier relationship to support social sustainability. Previously studies have analyzed the relationship between responsible leadership and environmental performance. This paper aims to test the impact of supplier relationship management on social performance under the moderating influence of sustainable leadership. Methods: The purpose of this study is to examine the moderation role of sustainable leadership between buyer-supplier relationships and social performance improvements. Empirical data is collected from 224 respondents from different manufacturers. Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM) has been used for hypotheses testing. Results: The findings indicate that those four aspects of sustainable leadership- go beyond self-interest, talk enthusiastically, focuses on coaching and teaching, and see novel ideas on sustainability issues individually enhance the firm social performance. Conclusions: This study provides a starting point for understanding the sustainable leader's role and its impact on social performance outcomes. The study has some potential implications for the implementation of sustainability-related practices that need to be acknowledged. First, the findings enrich understanding of how sustainable leader (SL) affects the inter-firm relationship. Second, the research also gives a practical explanation that inter-firm relationships are contingent rather than pervasive. Thus, managers are advised to continuously explore best approaches that improve managers’ behavioral skills and adopt best practices to enhance sustainability performance.

Obszar łańcucha dostaw skupił się na rozwoju efektywnej relacji sprzedający-kupujący, co umożliwia lepsze rozwój zbalansowany w obszarze socjalnym. Poprzednie badania skupiały się na analizie zależności pomiędzy odpowiedzialnym przywództwem a wpływem na środowisko. Celem pracy jest przetestowanie wpływu zarządzania relacjami z dostawcami na rozwój zbalansowany w obszarze socjalnym przy umiarowym wpływie zrównoważonego przywództwa. Metody: Celem pracy jest określenie roli moderatora zrównoważonego przywództwa pomiędzy relacjami sprzedający-kupujący oraz poprawą postępowania w obszarze socjalnym. Dane empiryczne zostały zebrane wśród 224 osób z różnych przedsiębiorstw. Do testowania hipotez zastosowania modelowanie równań strukturalnych PLS-SEM (partrial least squares). Wyniki: Uzyskane wyniki wskazują, że cztery aspekty zrównoważonego przywództwa wspomagają postępowania w obszarze socjalnym, a mianowicie: wychodzenie poza dbałość tylko o własne interesy, entuzjazm w podejściu do innych, skupienie się na coachingu i instruktażu oraz zauważanie nowych idei w obszarze zrównoważonego rozwoju. Wnioski: Praca dostarcza początkowych danych do zrozumienia roli przywództwa zrównoważonego i jego wpływ na socjalną strefę działalności. Zaprezentowano potencjalne implikacje wdrożenia w praktyce rozwoju zrównoważone, które jej wymagają dodatkowej analizy. Po pierwsze, praca zwiększa wiedzę jak zrównoważone przywództwa wpływa na relacje w obrębie firmy. Po drugie, daje praktyczne wyjaśnienie, że relacje w obrębie firmy są raczej zależne aniżeli o charakterze dominującym. Dlatego też zaleceniem dla kierownictwa jest ciągłe poznawanie i zwiększanie umiejętności miękkich oraz zaadaptowanie najlepszych praktyk dla dalszego rozwoju zrównoważonego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies