Od wydajności do lojalności − relacje między firmą a jej zagranicznymi pracownikami − studium przypadku From Efficiency to Loyalty – Relations Between the Firm and its Foreign Workers – a Case Study
The paper focuses on the problem of the relationship between a firm and its foreign staff in a multicultural milieu. There are two areas of interest here: workers' loyalty, quality and work output. Due to contemporary economic, social, and demographic phenomena the enterprises of today more and more often work in varied milieus, and often deal with culturally different workforce. Accordingly, we have to look closer at the foreign staff of the firm. Its characterisation, needs, values or mentality affect the whole of the relations inside the firm. They decide about the quality and work output, allow to assess the degree of confidence in the organisation, or to measure the level of identification with the enterprise. The loyalty of foreigner in a firm is especially important here, the problems of fluctuation, absence, and lack of engagement. In the context of unifying Europe such an analysis allows to highlight the chances and threats that may appear when the labour markets are open for foreigners. One of the most important challenge that enterprises have to face will be to formulate positive relations among workers and a proper understanding of cultural factors in management.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00