Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Job crafting wśród nauczycieli akademickich polskich i zagranicznych

Tytuł:
Job crafting wśród nauczycieli akademickich polskich i zagranicznych
Job crafting among primary and secondary school teachers and academic teachers
Autorzy:
Bartkowiak, Grażyna
Krugiełka, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1833722.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy. Wydawnictwo Uczelniane
Tematy:
job crafting
nauczyciele akademiccy
academic teachers
Źródło:
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Gospodarki, seria Edukacja - Rodzina - Społeczeństwo; 2019, 4; 15-30
2450-9760
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiot opracowania stanowi problematyka job crafting, aktualnie jeszcze (z punktu widzenia badań empirycznych) w niewielkim stopniu obecna w literaturze przedmiotu. Opracowanie jest złożone z dwóch części: teoretycznej, w której omówiono koncepcję job crafting i przytoczono wyniki badań nad samym zjawiskiem i czynnikami współwystępującymi z job crafting, a także empirycznej, obejmującej prezentację wyników badań jakościowych w grupie nauczycieli akademickich z Polski, a następnie z krajów Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych. W ich wyniku okazało się, że zjawisko to występuje wśród obu grup nauczycieli akademickich, którzy podejmują działania zmierzające do dostosowania wykonywanej pracy do własnych preferencji, oraz że nauczyciele akademiccy w Polsce są zdania, iż w aktywności tej brakuje im autonomii i poczucia sensu wykonywanej pracy.

The subject matter of the study is the problem of job crafting, currently still (from the point of view of empirical research) to a small extent present in the literature of the subject. The study is composed of two parts: theoretical, which discusses the concept of job crafting and cited the results of research on the phenomenon and factors associated with job crafting, as well as empirical, including the presentation of results of qualitative research conducted in the group of teachers of primary, secondary and teacher schools. As a result, it turned out that this phenomenon also occurs in Polish conditions, both teachers of primary and lower secondary schools and academic teachers undertake activities aimed at adjusting the work done to their own preferences, and teachers are of the opinion that in this activity they lack autonomy and sense of meaning work done.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies