Treści nauczania skierowane na popularyzację idei pokojowych nie cieszyły siępopularnością a ich zwolennicy byli narażeni na niebezpieczeństwo. W artykuleprzedstawiono tendencje i perspektywy pedagogiki pokojowej w Niemczechprzed I wojną światową i w drugiej połowie XX wieku. Zostały tu przybliżone zarównotendencje ogólne jak i nastawienie wybranych pedagogów. Ukazano takżetragiczne skutki edukacji opartej na przemocy i militaryzmie. Na przykładzie wybitnejpacyfistki, Aliny Boccardo, przedstawione zostało zaangażowanie na rzeczpromowania idei pokojowych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00