StreszczenieZgodnie ze współczesną teorią Howarda Gardnera (2009, 26), pomimo iż programyw szkołach zmierzają ku ujednoliceniu i światowej standaryzacji, nie przygotowująone uczniów do życia w tej wersji świata, która nadejdzie w przyszłości. Powinniśmyzatem wprowadzać nowe metody nauczania, gdyż aktualne właściwie niedziałają oraz dobierać nowe cele i formować nowe sposoby kształcenia, myśleniai nabywania wiedzy, mając świadomość tego, czego wymaga od nas nowy świat.Gardner (ibid.) dostrzega konieczność wyspecjalizowania się zarówno w jednejdziedzinie, jak i zgłębiania innych nauk, rozwijania umiejętności syntetyzowaniainformacji, podkreślając jednocześnie potrzebę kreatywności, okazywania respektui zdobywania etosu. Do realizacji tych celów potrzebujemy zdolności poznawczych,które wymagają rozwijania aż 5-umysłów: interdyscyplinarnego, syntetyzującego,kreatywnego, respektującego i etycznego. Nasuwa się refleksja, że abyosiągnąć te cele i aby umożliwić uczącym się rozwijanie pięciu umysłów, koniecznejest budowanie świadomości na każdym etapie nauczania. Dlatego też, Autorkaodwołuje się do wielu metodyków oraz psycholingwistów i przedstawia różneaspekty towarzyszące uświadamianiu potrzeby rozwijania tych pięciu umysłów.Słowa kluczowe: edukacja, świadomość, pięć umysłów, myślenie, kreatywność,aktywizacja, uwaga, zaangażowane, etos, respekt
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00