Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Challenges and development directions of membrane bioreactors operated on passenger ships in international shipping

Tytuł:
Challenges and development directions of membrane bioreactors operated on passenger ships in international shipping
Autorzy:
Trzciński, Karol
Zielińska, Magdalena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1830650.pdf
Data publikacji:
2021-09-29
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
ultrafiltration
gray wastewater
black wastewater
water reuse
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Biologica et Oecologica; 2021, 17; 42-47
1730-2366
2083-8484
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In membrane bioreactor (MBR) technology, the activated sludge method is integrated with the separation of solid particles by ultrafiltration (UF). The technology ensures a high effluent quality, a shortened hydraulic retention time and a long sludge age that promotes slowly growing microorganisms and low sludge production. These advantages and the modular construction mean that MBRs have started to treat wastewater generated on passenger ships to adjust the treatment systems to the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships. The aim of this paper is to present operational aspects of MBRs treating wastewater generated on ships, which are different from the aspects of MBR operation on land. This paper describes the consequences of separate treatment of gray wastewater (from showers, washing machines and kitchens) and black wastewater (from toilets), and of discontinuous flow of wastewater resulting from very high variability in the passenger numer and the use of the MBR as a ship ballast element. The possibility of introducing a water recovery technology using the existing infrastructure on passenger ships as well as the hybrid UF/reverse osmosis technology is presented. The findings demonstrated that gray effluent may be reused for marine main engine cooling jackets of high and low temperature, ship boilers or ship laundry.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies