Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kierunki rozwoju zarządzania jakością szansą na rozwój polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych w Polsce

Tytuł:
Kierunki rozwoju zarządzania jakością szansą na rozwój polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych w Polsce
Trends in development of quality management an opportunity for the development of Polish manufacturing and service companies in Poland
Autorzy:
Łyp-Wrońska, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1828515.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Politechnika Gdańska
Tematy:
quality management
lean managament
Kaizen
Total Quality Management
Six Sigma
zarządzanie jakością
Źródło:
Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka; 2016, 1, 16; 103-111
2084-6495
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the current economic situation in Poland, all companies – manufacturing and service industries, are facing growing demands of customers. At this time having only ISO certificate may be insufficient for companies that operate increasingly on external markets. This involves the use of modern technology, minimizing cost, short cycle of innovation, continuous improvement, which is inseparably connected with quality management. The purpose of this article is to present the most widespread concepts related to quality management: such as: TQM, Kaizen, Lean, and Six Sigma. The choice of their application may vary depending on various factors. They can also be used in whole, or select, if necessary, some of the assumptions.

W obecnej sytuacji gospodarczej w Polsce, wszystkie przedsiębiorstwa, tak produkcyjne jak i usługowe stoją wobec rosnących oczekiwań klientów. Posiadanie jedynie certyfikatu wybranego systemu zarządzania zgodnego z wymaganiami norm ISO może w ówczesnym czasie być niewystarczające dla polskich firm, które działają coraz częściej na rynkach zewnętrznych. Wiąże się to z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, minimalizacją kosztów, krótkim cyklem wprowadzania innowacji, ciągłym doskonaleniem, co nierozerwalnie związane jest z zarządzaniem jakością. Celem tego artykułu jest ukazanie najbardziej rozpowszechnionych obecnie w Polsce koncepcji związanych z zarzadzaniem jakością, które mogą być stosowane przez przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe tj: TQM, Kaizen, Lean, czy Six Sigma. Wybór ich stosowania może zależeć od wielu czynników, można je także stosować w całości, lub wybrać w razie potrzeby niektóre z ich założeń.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies