The article presents the results of the literary and pedagogical analysis of the twoCicero’s works “On the Laws” and “On Duties”, which shed light on the civic idealof the author and the ways to achieve it. The ability of the individual to define hisown path of life and path of education, telling at the same time the right from thewrong, is considered one of the features of Cicero’s ideal citizen. The importanceof Cicero’s pedagogical ideas grows due to the transformation of the value componentof civic consciousness that is taking place in the modern society.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00