Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Purpose of patient satisfaction for efficient management of healthcare provision

Tytuł:
Purpose of patient satisfaction for efficient management of healthcare provision
Cel zadowolenia pacjenta dla skutecznego zarządzania świadczeniem ochrony zdrowia
Autorzy:
Gavurova, Beata
Kovac, Viliam
Khouri, Samer
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1826492.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Politechnika Częstochowska
Tematy:
evaluation
healthcare facility
patient
health status
regression analysis
Slovak Republic
ewaluacja
zakład opieki zdrowotnej
pacjent
stan zdrowia
analiza regresji
Republika Słowacji
Źródło:
Polish Journal of Management Studies; 2020, 22, 1; 134-146
2081-7452
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The management of the healthcare facilities is closely related to their evaluation. A very crucial point of this process is assigned to the patients who are the most important persons to assess the offered healthcare service. The aim of the paper is to evaluate the selected quality criteria of the healthcare provision in the healthcare facilities in the Slovak Republic. A territorial view is employed too in order to carry out the analytical process. The case mix index, the intensive care unit transfer ratio, the long-term rehospitalisation ratio, the mortality rate, and the operation mortality rate serve as the input dimensions for the processing the regression analysis for the sake of the construction of the regression models explaining the satisfaction of the patients whose evaluation comes from the public database altogether with the other explored dimension. The analysis outcome demonstrate that all these variables influence significantly the patient satisfaction and the ten districts of the Slovak Republic possess also statistical significance.

Zarządzanie placówkami służby zdrowia jest ściśle związane z ich oceną. Bardzo ważny punkt tego procesu przypisuje się pacjentom, którzy są najważniejszymi osobami w ocenie oferowanej opieki zdrowotnej. Celem artykułu jest ocena wybranych kryteriów jakości świadczenia opieki zdrowotnej w placówkach służby zdrowia na Słowacji. W celu przeprowadzenia procesu analitycznego stosuje się również perspektywę terytorialną. Wskaźnik mieszany przypadków, wskaźnik przeniesienia na oddział intensywnej terapii, wskaźnik rehospitalizacji długoterminowej, współczynnik umieralności i śmiertelność operacyjna służą jako wymiary wejściowe do przetwarzania analizy regresji na potrzeby konstrukcji modeli regresji wyjaśniających satysfakcja pacjentów, których ocena pochodzi z publicznej bazy danych wraz z innym badanym wymiarem. Wyniki analizy pokazują, że wszystkie te zmienne mają istotny wpływ na satysfakcję pacjentów, a dziesięć okręgów Republiki Słowackiej ma również znaczenie statystyczne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies