Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przywództwo jako czynnik wzmacniający zaangażowanie pracowników w organizacji uczącej się na przykładzie podmiotu gospodarczego prowadzącego działalność w branży IT

Tytuł:
Przywództwo jako czynnik wzmacniający zaangażowanie pracowników w organizacji uczącej się na przykładzie podmiotu gospodarczego prowadzącego działalność w branży IT
Leadership as a Factor Enhancing Employees Involvement in Learning Organization Based on Economic Entity Operating in the IT Industry
Autorzy:
Waydowicz, Ewa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1826443.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Politechnika Gdańska
Tematy:
engagement
leadership
learning organization
zaangażowanie
przywództwo
organizacja ucząca się
Źródło:
Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka; 2018, 2, 25; 63-78
2084-6495
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The changes that are taking place today force companies to ask themselves about the quality of leadership in the organization and whether their current activities in this field support their success and development. Organizations, in order to have the chance to succeed in a rapidly changing competitive environment, are forced to introduce new leadership paradigms. In the new environment, a significant part of the company’s success will depend on the commitment of its employees, and hence on the added value they create. Employee engagement is one of the measures to assess the effectiveness of leaders’ actions. In this article, based on a literature review, the concept of learning organization, the essence of engagement and the role of leadership in this type of organization were discussed. In the research part, an attempt was made to verify the empirical leadership in the learning organization and its impact on employee involvement based on economic entity operating in the IT industry.

Zmiany, jakie zachodzą współcześnie zmuszają przedsiębiorstwa do postawienia sobie pytania o jakość przywództwa w organizacji i o to, czy dotychczasowe działania w tej dziedzinie wspierają ich rozwój i osiąganie celów, które sobie wyznaczyły. Organizacje, aby miały szansę na odniesienie sukcesu w szybko zmieniającym się otoczeniu konkurencyjnym, zmuszone są do wprowadzenia nowych paradygmatów przywódczych. W nowym środowisku znaczna część sukcesu przedsiębiorstwa zależeć będzie od zaangażowania jej pracowników, a co za tym idzie od wartości dodanej jaką wytworzą. Zaangażowanie pracowników jest jednym z mierników oceny skuteczności działań przywódców. Niniejszy artykuł składa się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. W części teoretycznej na podstawie przeglądu literatury, została omówiona koncepcja organizacji uczącej się, znaczenie zaangażowania oraz rola przywództwa w tego typu organizacji. W części badawczej została podjęta próba weryfikacji empirycznej przywództwa w organizacji uczącej się i jego wpływu na zaangażowanie pracowników, na przykładzie podmiotu gospodarczego funkcjonującego w branży IT.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies