Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania mechanizmów odkształcenia plastycznego blachy ze stopu magnezu AZ31

Tytuł:
Badania mechanizmów odkształcenia plastycznego blachy ze stopu magnezu AZ31
Investigation of the deformation mechanisms in strips of AZ31 magnesium alloy
Autorzy:
Kuziak, R.
Radwański, K.
Skupień, P.
Pidvysotsk'yy, V.
Mazur, A.
Gronostajski, Z.
Jaśkiewicz, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/182234.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Metalurgii Żelaza im. Stanisława Staszica
Tematy:
stop magnezu
plastyczność technologiczna
mechanizm
odkształcenie plastyczne
magnesium alloy
technological plasticity
plastic deformation
mechanisms
Źródło:
Prace Instytutu Metalurgii Żelaza; 2016, T. 68, nr 3, 3; 3-14
0137-9941
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań strukturalnych blachy wykonanej ze stopu magnezu AZ31, próbek pobranych z blachy i odkształcanych w warunkach laboratoryjnych oraz pobranych ze wspornika kształtowanego w warunkach przemysłowych. W warunkach laboratoryjnych próbki pobrane z blachy poddano statycznej próbie rozciągania, próbie zginania i próbie kanalikowej w temperaturze otoczenia i w temperaturach podwyższonych. Próbki odkształcane w temperaturze otoczenia wykazywały niską plastyczność; podstawowymi mechanizmami odkształcenia plastycznego tych próbek był poślizg i bliźniakowanie. Plastyczność próbek rosła w miarę podwyższania temperatury, co przypisano inicjowaniu poślizgu we wtórnych systemach oraz zachodzeniu rekrystalizacji dynamicznej powyżej 200°C.

The results of the investigation of the AZ31 magnesium alloy strip and the samples subject to deformation tests at laboratory conditions and taken from industrially formed automotive bracket were presented in the paper. The laboratory tests comprise tension, bending, channel tests performed at ambient and at elevated temperatures. The investigation has shown that the samples subject to deformation at ambient temperature exhibited poor plasticity. This was due to the operation of only basal slip system and twinning. The plasticity increased substantially while deforming the samples at elevated temperatures. This was associated with the initiation of additional secondary slip systems and dynamic recrystallization which occurred at deformation temperatures above 200°C.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies