Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nauczanie o środowisku - nigdy nie jest za wcześnie i nigdy nie jest za późno

Tytuł:
Nauczanie o środowisku - nigdy nie jest za wcześnie i nigdy nie jest za późno
Teaching about the environment - It is never too early and it is never too late
Autorzy:
Piecuch, I.
Piecuch, T.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1819535.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Politechnika Koszalińska. Wydawnictwo Uczelniane
Tematy:
nauczanie o środowisku
ochrona środowiska
szkoła
teaching about the environment
environmental protection
school
Źródło:
Rocznik Ochrona Środowiska; 2011, Tom 13; 711-722
1506-218X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Można zgodzić się z faktem, że od zawsze wśród pedagogów trwa dyskusja: od kiedy, czego i jak powinno się uczyć dziecko przyswajania wiedzy nie tylko najważniejszej, ale i pożytecznej. Od wielu lat u nas w Kraju, a także w innych krajach o wysokim stopniu kultury oraz wysokim stopniu rozwoju technologii wprowadzono tzw. nauczanie początkowe ekologii to już ostatnio nawet na szczeblu przedszkolnym i wczesnoszkolnym - co zostało usankcjonowane stosownymi aktami prawnymi.

You may agree with the fact that among educators there has always been a discussion on when, what and how you should teach a child of acquiring knowledge not only the most important but also useful. For many years in Poland, as well as in other countries with a high degree of culture and high degree of technology development, so called early teaching of ecology was introduced even recently at preschool and early school level - which was sanctioned by the relevant laws. It is obvious that the child first learns and dominates native language. Thus, without making a big mistake, you can take into further consideration as a base condition that a child aged around 3 years has well mastered his native language, that one can think which important and useful knowledge child can absorb from that moment (age) - and as you know in this matter discussions are ongoing, and opinions are divided, both today and there will be different views on this subject in the future. This type of operation and logistics of this type of case teaching as authors have presented, should affect future generations and cause substantial decrease of dramatic pollution close to vandalism of forests, rivers, lakes, seas, land and air. The introduction of teaching about the environment protection in the absolute and essential way, as it is suggested in this article by the authors, could only cause, in their opinion, that the next generations will be able to talk about real, practical, and full and not just a partial selection the waste for recycling, costeffective use of clean water, saving heat and electricity, etc., etc. If proposed by the authors for implementation the full consequently programme of teaching about the environment would be immediately implemented - then it is easy to see that following logistics it would generate the desired, decisive, concrete and inevitable effects after absolutely full generational replacement.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies