Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Grupa Energetyczna Energa na krajowym rynku energii

Tytuł:
Grupa Energetyczna Energa na krajowym rynku energii
The Electricity Market in Poland on the Example of the Experience of PGE Energa
Autorzy:
Deluga, W.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1818964.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Politechnika Koszalińska. Wydawnictwo Uczelniane
Tematy:
grupa energetyczna
rynek energii
energy group
energy market
Źródło:
Rocznik Ochrona Środowiska; 2013, Tom 15, cz. 1; 944-965
1506-218X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The energy market covers testing, gaining, transforming, collection and transmission of energy to users. Industry, transport, construction, agriculture, municipal economy or households can be an energy recipient. Each country tries to seek to ensure energy security, allowing coverage of current and anticipated customer demand for fuel and energy in a technically and economically justified way, fulfilling the requirements of environmental protection. The presented material addresses in a brief historical overview, legal and economic conditions of the electricity market in Poland, based on the Energy Law of 1997 and the European Directive on the principles of the common market in electricity. The second part describes participants and the structure of energy market and shows the form of electricity trade. The electricity market in Poland is a decentralized market, based on three sectors: generation, transmission and distribution. Distribution network operators are local energy trading companies. These include: ENEA, Energa, Polish Energy Group, RWE and Tauron Poland Energy. For a closer look at the functioning of these companies Energa group activities is characterized highlighting its range of activities. The level of service of Energa group is based on surveys conducted in Slupsk among 100 clients. Answering the 16 questions of the survey respondents expressed their opinions on a collaboration with the company. As a result of the research, that may not be complete it can be concluded that the majority of customers is satisfied with the services, but a large part – 38% – admits that they would like to change the operator. In its final part , the article highlights the development trends of Energa Group covering business strategy based on the following fields: sales and service, distribution renewable energy, conventional energy and broadly understood cooperation in reducing harmful impact of energy on the environment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies