Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Integracja dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w opiniach ich nauczycieli

Tytuł:
Integracja dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w opiniach ich nauczycieli
Integration of children with autism spectrum disorder in the opinions of their teachers
Autorzy:
Lew-Koralewicz, Aneta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1818321.pdf
Data publikacji:
2019-11-27
Wydawca:
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
Tematy:
autism spectrum disorder
teachers
integration
inclusion
zaburzenia ze spektrum autyzmu
nauczyciele
integracja
inkluzja
Źródło:
Student Niepełnosprawny. Szkice i rozprawy; 2018, 18, 11; 221-237
1689-6416
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest przedstawienie problemu integracji dzieci z autyzmem na podstawie opinii ich nauczycieli. Badaniem objęto 60 nauczycieli przedszkoli i szkoły podstawowej pracujących z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w grupach integracyjnych oraz w edukacji włączającej. Wykorzystano dwa narzędzia badawcze – kwestionariusz ankiety w opracowaniu własnym oraz Skalę Zadowolenia z Kształcenia Integracyjnego (ZKI-N) autorstwa G. Wiącka. Rezultaty badań ukazały, że nauczyciele są pozytywnie nastawieni do edukacji integracyjnej uczniów z autyzmem, ale uzależniają jej możliwość od poziomu funkcjonowania dziecka. Nauczyciele zauważają również trudności w procesie integracji społecznej dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu objętych edukacją integracyjną i włączającą.

The purpose of this study is to present the problem of integration of children with Autism Spectrum Disorder from the viewpoint of their teachers. The input data bases on of the feedback collected from the group of 60 teachers of nursery and elementary schools, who are working with ASD children both in integration groups, as well as, in the inclusive education groups. As for the research methods, they invlove a self compiled questionnaire and the Integrated Education Satisfaction Assesment Scale by G. Wiącek (the ZKI-N scale). The output data of the study prooves that even though teachers display positive attitude towards working with ASD children, the cooperation with them relies to a considerable extent on their level of functionig. It has been also observed by the enquired teachers that despite the children being involved in the integration and inclusive education groups, they may face problems in the proces of integration with the society.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies